Search

Main reasons why each employee must be healthy & fit

Updated: Aug 17

Firstly, let me differentiate between being fit and being healthy, although both might sound the same, yet the difference is big. A fit body can be healthy & unhealthy, meaning that a person can practice sports but not eat healthy food or follow a good diet, maybe can look athletic and show a flat stomach but not a strong body, why? because the body needs right food and diet to be healthy, no deficiencies in Micronutrients like vitamins and minerals nor Macros (Carbohydrate, Proteins and Fats).


That’s a quick overview on what a fit and a healthy body means and how each one of us should learn about the differences to look after his/her body.


Secondly, maybe the most common reason why most of employees aren’t working out nor going out -at least- for a walk regularly is the time matter, I understand this excuse as I used to be an employee for over 14 years, but I never excuse myself to go and workout 5 days a week, and train clients (the wannabe-fit in their gyms).


From my experience working for different companies and countries across the middle east, I figured out that an unhealthy lifestyle leads to an undesired life, undesired body shape and undesired results regardless if the employee is performing and happy with what they do at work.


My ex-lot-of-colleagues mostly weren’t working out but at the same time, they didn’t stop asking me how to get fit? what to eat? what should we do to maintain a healthy lifestyle? maybe they were job performers but obviously weren’t satisfied with their body shapes and usual tiredness.










Let me sum up the reasons why each employee should be healthy and fit?

- Being healthy and fit is the ultimate desire beside being rich

- Helps you be more productive as sports energize our bodies, our bodies are like batteries and must be charged almost every day.


- Sports helps you eat right, which means better feelings, junk food always gives you this good feeling during eating but a lot of guilt after having it.

- Practicing sports enhances confidence and confidence enhances self-esteem and self-esteem reflects on the personality and personality reflects on your life and relationship with the colleagues.

- Sports enhances positivity, positivity means better productivity and satisfaction.

- We’re living in a time where our work takes over our quality time, I hate to say it, but your work might come to an end at any time, your body remains with you.


And the list counts and goes on with 10s of reasons why each person must start working-out, practicing any sport even if walking, activate your heart your 24-hour working muscle that keeps working non-stop, keep it healthy.


I wish everyone to be fit and healthy, happy and satisfied.


With regards!


For any questions, please feel free to email me at yazan@dubiceps.com.


Yazan Hilal

International Fitness-Community Trainer

Co-Founder of DuBiceps Fitness & Lifestyle Coaching

Dubai, UAE




لماذا كل موظف يجب أن يتمتع بصحة جيدة ولياقة عالية


أولاً، دعوني أفرّق بين أن تكون لائقًا صحياً Fit أو أن تكون بصحة جيدة Healthy، على الرغم من أن كلاهما قد يبدو متشابهين بالمعنى، إلا أن الفرق كبير. يمكن للائق صحياً Fit أن يكون صحيًا وغير صحي، بمعنى أن الشخص يمكنه ممارسة الرياضة ولكن لا يأكل طعامًا صحيًا أو يتبع نظامًا غذائيًا جيدًا، ربما يمكن أن يبدو رياضيًا ولكن لا يملك جسم قوي، لماذا؟ لأن الجسم يحتاج إلى الغذاء الصحيح والنظام الغذائي ليكون بصحة جيدة، أن لا يكون هناك أي نقص في الغذاء الأساسي (الكربوهيدرات والبروتينات والدهون) أو حتى بالفيتامينات والأملاح المعدنية.


هذه نظرة عامة سريعة على ما يعنيه الجسم السليم والصحي وما يجب معرفته للعناية بجسمنا.


نأتي للموضوع الرئيسي، ربما يكون السبب الأكثر شيوعاً لعدم ممارسة الرياضة عند معظم الموظفين هو مسألة الوقت، كنتُ موظفًا لأكثر من 14 عامًا وأفهم جيداً هذا العذر، لكنني لم أكن أقبله على نفسي ولم أعذر نفسي أبدًا لممارسة الرياضة لمدة لا تقل عن 5 أيام في الأسبوع، وحتى أنني كنت أيضاً أذهب لتدريب الأشخاص بالصالات الرياضية الخاصة بهم لعلمي التام بضرورة ممارستها للجميع.


من واقع خبرتي في العمل في شركات ودول مختلفة في منطقتنا، اكتشفت أن نمط الحياة غير الصحي يؤدي إلى حياة غير مرغوب فيها، وشكل جسم غير مرغوب فيه، ونتائج أيضاً غير مرغوب فيها بغض النظر عمّا إذا كان الموظف يؤدي عمله بصورة جيدة.


معظم زملائي السابقين لم يكونوا يمارسون الرياضة وفي نفس الوقت، لم يكونوا يتوقفوا عن سؤالي عن كيفية الحصول على جسم رياضي لائق؟ عن الأكل الصحي؟ ربما كانوا يقوموا بعملهم بصورة جيدة ولكن من الواضح أنهم لم يكونوا راضين عن شكل أجسامهم.










دعوني ألخّص الأسباب لماذا كل موظف يجب أن يتمتع بصحة جيدة ولياقة عالية:

- الحصول على جسم رياضي وصحة جيدة هو الرغبة المطلقة عند معظم الموظفين بجانب الرغبة ليكونوا أثرياء.

- الرياضة تساعدك على أن تكون أكثر إنتاجية لأنها تنشط أجسامنا، أجسامنا مثل البطاريات يجب شحنها بشكل مستمر.

- الرياضة تساعدك على تناول الطعام بشكل صحيح وصحي، مما يعني شعورًا أفضل، أمّا الأطعمة السريعة تمنحك دائمًا شعور الجيد أثناء الأكل فقط والشعور بالذنب بعد تناولها.

- ممارسة الرياضة تعزز الثقة بالنفس والثقة بالنفس تعزز إحترام الذات و إحترام الذات ينعكس على الشخصية والشخصية تنعكس على حياتك وعلى علاقاتك مع الزملاء.

- الرياضة تعزز الشعور الإيجابية، والإيجابية تعني إنتاجية أفضل.

- نحن نعيش في وقت يستحوذ فيه عملنا على معظم وقتنا، ومع أني أكره أن أقول ذلك، عملك قد ينتهي في أي وقت، و لكن جسمك سيبقى معك دائماً.


والقائمة تطول بالأسباب التي تجعل كل موظف أن يمارس أي رياضة كانت حتى لو المشي، عضلة قلبك تعمل على مدار الساعة من دون توقف، حافظ عليها لتحافظ عليك اليوم وغداً.


أتمنى للجميع الصحة والسلامة.


مع تحياتي!


لأيّة أسئلة، الرجاء مراسلتي عبر البريد الإلكتروني yazan@dubiceps.com


يزن هلال - مدرب دولي لياقة بدنية

الشريك المؤسس لشركة دوبايسبس لتطوير اللياقة البدنية وإسلوب الحياة

دبي - الامارات العربية المتحدة

67 views
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn

+971563160013   info@dubiceps.com   P.O BOX: 390091   Dubai, UAE

All Rights Reserved - DuBiceps 2020