Search

Quarantine and Fitness!

Updated: May 10

The whole world is in the same boat suffering from COVID-19 and its impact on our lifestyle. Personally, in the 1st days of the lock-down, and like many other people, I didn't expect this to last so long so I took a rest from working out for several days, then my body started to itch looking for heavy weights to lift, although I have some weights at home, but still not like a gym workout, gym is gym, where the weights, machines and equipment, plus the overall atmosphere specially for someone like me who spent 19+ years at gyms either working out or training others.


I started to think about my body and how would it look like if the quarantine stays longer while gym is temporarily shut, then I thought about my people who I train and what I can do to help them out by exercising home, and what can be done while waiting for the gyms to open again. So, I started to work out at home using body-weight exercises without lifting any weights, and what happened? it worked out perfectly, maybe what helped me really is that I'm an athlete, yet, home exercises means using your body-weight, and below picture shows some exercises and how I can use my body-weight. Exercises are available on our Instagram page DuBiceps.

However, I can sum up the past two months in the following 9 reasons which I hope will help motivate you to workout at home during quarantine and even later:


  1. For the non-athlete, body-weight is amazing to build a very healthy body. For those who already workout regularly, body-weight can maintain your body and grow your muscles in some cases.

  2. You just need a 1meter x 2 meter space to build a great body.

  3. Even if quarantine ends which will eventually, you can keep working out at home and still have a great body.

  4. Body-weight exercises will not build huge muscles like professional body builders we see on stage, yet, it does help your muscles to grow.

  5. Working out at home is amazing, you're working out on your future body inside your most comfort zone.

  6. As an experienced personal trainer, potential injuries that might happen at home are way less than the gym. Don't think about it, just bear in mind.

  7. You will find lot of exercises on the internet for all body parts, upper, lower and full body exercises, take your pick based on your measurements (weight & height) or refer to one of the certified Personal Trainers, websites or apps and let them tailor a program for you.

  8. By exercising at home, it will be your daily habit, trust me, you will change your whole life not only body.

  9. Your home mates -if any- will also start to copy you, which means have a healthy life for them too.

And so the list goes on so many more reasons to why you should workout inside your lovely place, during the quarantine time and even later.


Last but not the least, in current unprecedented times its a golden moment to seize, make it work for your interest, noting that I'm not underestimating the value of the gym, it is a very important place to build any body faster and stronger due to the use of the weights and equipment, but also home exercises, as mentioned above can build a strong body.


Stay safe, stay healthy!

Thanks for reading,


For any questions, please feel free to email me at yazan@dubiceps.com.

Yazan Hilal

International Fitness-Community Trainer

Co-Founder of DuBiceps Fitness & Lifestyle Coaching

Dubai, UAE


الحجر الصحي واللياقة البدنية!


العالم كله من يعاني تداعيات فيروس كورونا وأثره على أسلوب حياتنا. بشكل شخصي، وفي الأيام الأولى من الحظر، ومثل العديد من الأشخاص، لم أتوقّع أن يستمر هذا الحظر لفترة طويلة، لذلك أخذت قسطًا من الراحة من التمرين لعدة أيام، ثم بدأ جسمي في البحث عن أوزان ثقيلة لرفعها، وعلى الرغم من أن لدي في المنزل بعض الأوزان، ولكن لم أتعوّد على ممارسة التمارين إلا في الصالة الرياضية، حيث الأوزان والآلات والمعدات، بالإضافة إلى الجو العام خصوصًا لشخص مثلي أمضى أكثر من 19 عامًا في الصالات الرياضية إما في التمارين أو تدريب الآخرين.


ومع مرور الوقت، بدأت أفكر في جسمي وكيف سيبدو إذا طال أمد الحجر الصحي لفترة أطول، ثم فكرت في الأشخاص الذين أدربهم وما يمكنني القيام به لمساعدتهم عن طريق تمارين رياضية في المنزل. لذلك، بدأت التمرين في المنزل باستخدام تمارين وزن الجسم، ولم أتوقع أن تكون النتيجة بهذا الشكل، فلقد ساعدتني التمارين على إبقاء جسمي بالشكل الذي تعوّدت أن أراه، ربما ما ساعدني حقًا هو أنني رياضي، ومع ذلك، فإن التمارين المنزلية تعني استخدام وزن جسمك، وتظهر الصورة أدناه بعض التمارين التي مارستها وكيف يمكنني استخدام وزن جسمي. بإمكانكم مشاهدة التمارين على صفحتنا على إنستغرام دوبايسبس.

ومع ذلك، يمكنني تلخيص الشهرين الماضيين في الأسباب التسعة التالية التي آمل أن تساعد في تحفيزك على التمرين في المنزل أثناء الحجر الصحي وحتى في وقت لاحق:

1. بالنسبة للغير رياضيين، وزن الجسم مدهش لبناء جسم صحي وقوي للغاية، وبالنسبة لأولئك الذين يمارسون الرياضة بإنتظام، تمارين المنزل يمكن أن تحافظ على جسمك وحتى يمكنها المساعدة في نمو عضلاتك.

2. تحتاج فقط إلى مساحة 1 متر × 2 متر لبناء جسم رائع.

3. حتى إذا انتهى الحجر الصحي - وسينتهي في نهاية المطاف، يمكنك الاستمرار في التدريب في المنزل، وبناء جسم رائع وتوفير وقت الذهاب للصالة الرياضية.

4. تمارين المنزل غالباً لن تبني عضلات ضخمة مثل لاعبين بناء الأجسام المحترفين التي نراها على خشبة المسارح، ولكنها تساعد على تقوية ونمو عضلاتك بشكل مؤكد.

5. إن ممارسة التمارين في المنزل أمر مذهل، فأنت تمارس الرياضة لبناء جسمك المستقبلي داخل منطقة الراحة الخاصة بك.

6. كمدرب شخصي متمرس، فإن الإصابات المحتملة -التي قد تحدث في المنزل- أقل بكثير من صالة الألعاب الرياضية. لا تفكر في الأمر، فقط ضع هذا في اعتبارك.

7. ستجد الكثير من التمارين على الإنترنت لجميع مناطق الأجسام، المنطقة العلوية والسفلية وكامل الجسم، أو بإمكانك العودة الى المدربين الشخصيين المعتمدين أو مواقع الويب أو التطبيقات لتخصيص برنامج مخصص لك .

8. من خلال ممارسة الرياضة في المنزل، ستجعلها عادة يومية، ثق بي، ستغير حياتك كلها وليس فقط جسدك.

9. ستؤثر إيجابياً على كل من يكون معك بالمنزل، -إن وجد- مما يعني حياة صحية لهم أيضًا.


وتستمر القائمة في العديد من الأسباب وراء ضرورة التمرن داخل منزلك خلال فترة الحجر الصحي وحتى في وقت لاحق. وأنا هنا لا أقلل من قيمة الصالة الرياضية، فهي مكان مهم جداَ لبناء جسم بشكل أسرع وأقوى نظراً لإستخدام الأوزان ولكن أيضاً التمارين المنزلية كما أسلفنا تبني جسماً قوياً.


أخيرًا وليس آخرًا، إنها لحظة ذهبية لاغتنامها طالما أننا في المنزل، اجعلها لمصلحتك.

أتمنى لكم ولأحبائكم الصحة والسلامة، وشكرا للقراءة!


لأيّة أسئلة، الرجاء مراسلتي عبر البريد الإلكتروني yazan@dubiceps.com


يزن هلال - مدرب دولي

الشريك المؤسس لشركة دوبايسبس لتطوير اللياقة البدنية وإسلوب الحياة

دبي - الامارات العربية المتحدة

344 views
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn

+971563160013   info@dubiceps.com   P.O BOX: 390091   Dubai, UAE

All Rights Reserved - DuBiceps 2020